söndag 28 oktober 2012

Sååå GOTT!!!

Frukost idag blev kesoplättar med ost. Sluuurp!!! Receptet hittar du under övrigt. Skippa vaniljpulvret och gör 4 plättar av en sats. Använd 2st plättar till en "dubbelmacka". En dubbelmacka räcker till 1person.

lördag 27 oktober 2012

20 minuters all around pass

Ett bra sätt att lägga upp en 20 minuters all around pass är att välja ut 6st övningar man vill köra. Gärna nåt som tar upp pulsen, variation på övningarna så inte alla tränar tex armar. Sen kör du cirkelträning på dessa 6 övningar. Kör varje övning i 50sekunder och ta sen 10sek vila samt ta dig till nästa övning. Efter varje varv tar du 1min vila och sen kör igen.

Så här brukar ett pass se ut för mig. Jag brukar alltid även ha med "sving" med kettlebell men ville ha övningar ni kunde göra utan redskap. Jag använder dock hantlar men det är lätt fixat med vattenfyllda PET flaskor.

6 övningar á 50sek i 3varv. 10sek mellan övningarna och 1min mellan varven.

Övning 1
Gå snabbt upp och ner för en höjd som tex ett trappsteg

Övning 2
Ta två tyngder (mina var 3kg/st). Håll tyngderna i händerna stå rakt och fäll sedan upp armarna så dom är i axelhöjd och sen ner igen. Kör det långsamt upp och ner.

Övning 3
Här kan du välja att ha eller inta ha tyngder i händerna. Du går sedan med utfallssteg. Knät du går med ska direkt över foten. Båda ben ska ner i 90 grader. Se bild.

Övning 4
Ligg ner på rygg och håll fötterna ihop. Med raka ben så håller du fotsulan upp mot tak. Gå sen sakta ner med dem raka bena till den höjd du känner att du klarar av utan att svanka ryggen som ska vara längst golvet.

Övning 5
Ligg på mage. Ta en tyngd (min var 1kg). Håll tyngden i ena handen och växla till den andra bakom ryggen och sen växla tillbaka ovanför huvudet. Tyngden ska alltså gå i en cirkel.

Övning 6
Plankan. Du väljer om du vill göra med knä i golvet eller foten i golvet. Ha ryggen rak och använd magmusklerna för att hålla dig upp från golvet.

Lycka till!!!

Piiiinsamma siffror!!!!!

Okeeeej, här kommer mina pinsamma siffror!!!!

Planka på tå 20sek
Planka på knä 41sek
Armövningar på tå 0 styck
Armövningar på knä 8 styck
Jägarställning (stolen) 23sek

Dessa övningar är det jag ska mäta framgången på men det betyder inte att det enbart dessa övningar jag tränar såklart!! Nästa gång jag ska mäta dessa är den 23:e dec.

För er som ej vet vad en planka är så se bild nedan ;)

onsdag 24 oktober 2012

Mätbara träningsresultat

Jag har bestämt vilka övningar jag ska ha som mätstickor för att se framgång. Har gjort dom nu oxå men imorgon ska jag skriva ner tiden så jag har en start. Kan lova att det inte är imponerande siffror!!!!!! Övningarna jag kommer att mäta är:
-tid på planka vanlig/ på knä
-antal armövningar vanliga/ på knä
-tid på "jägarställning" (heter det så?)

Gör ju såklart fler övningar men dessa ska bli mina måttstockar :)

Absoluta favoriten!!

Det som går hem mest här hemma av maträtterna vi kör på är salladsbuffe. Alla älskar det då man kan plocka på det man gillar. För mig såg det ut så här ikväll. Muuuums!!!!

tisdag 23 oktober 2012

Tillbaka

Är tillbaka på blogger för här känner jag mig hemma och jag kan kontrollera bloggen. Idag skulle jag göra om lite men tyvärr hade blogger lite problem så det är lite rörigt här inne nu.

Imorgon börjar jag en utmaning som jag hoppat med i på ett forum på Facebook. 60 dagar utan ett enda undantag från lchf kosten sen har jag lagt in även magträning för mig. Tog förebilder idag och är taggad till Max!!!

Lunchen idag efter träningen blev tonfiskröra, ägg och sallad.

Bjuder på lite close up bilder från träningen ha ha Inte är man snygg när man tränar!!!