måndag 30 april 2012

2012-04-30 Dag 11

Vi var bortbjuda igår och det här med mat och träningsredovisning försvann direkt...men jag gick utanför ramarna med att äta mörk choklad efter maten och smakade två bitar från tjejernas vinst från lotteri vid brasan...se bild nedan på vad det var ;)

Tack svägerska med familj för en mysig kväll!!!

Finjustering

Nu är jag inne på dag 11 på min toppforms period och jag märker att det inte riktigt går som jag vill och därför är det så himla bra att jag har lagt upp min mat och min "träning" här på bloggen så jag kan se vilka förändringar jag kan göra. Det som jag inte skrivit upp är mängden vatten jag dricker och där vet jag att jag måste öka!! Märker tydlig skillnad på viktminskningen när jag dricker ordentligt med vatten och när jag som nu nästan inte dricker någonting. Det jag kan se av det jag har skrivit upp är att jag behöver öka proteinet, öka högpuls träningen samt skippa mys mellanmålen för det äter jag faktiskt inte för att jag är hungrig...en kopp te borde faktiskt funka som kvällsmys!! Iallafall nu när jag faktiskt vill minska i omfång, annat när man vill stå still i vikt. Jag vill faktiskt ner i vikt nu!!! Känns som att jag har "pausat" i ca 2år nu... Ska nog inte sätta upp några "regler" men jag ska ha det i baktanken att jag behöver protein, vatten och högpulsträning!!! Ägget och vattenflaskan kommer att vara mina bästa vänner hi hi

Ikväll ska vi fira Valborg hemma hos min mans bror och det är alltid så mysigt/tryggt att komma dit då dom också äter lchf så det blir inget prat och varför och hur som det alltid blir när man är hos någon som inte riktigt förstår varför vi äter som vi gör.

Hoppas ni får en mysig Valborg!!

Välkommen VÅREN!!!!

söndag 29 april 2012

2012-04-29 Dag 10

Mat
10:45 Kaffe med grädde och köttfärspaj
18:35 Grillad fläskfilé med vitkålsgratäng, sallad och bea
20:40 Ostchips, dipp, gurka och paprika

Träning
19:15 40min promenad med mannen.

lördag 28 april 2012

2012-04-28 Dag 9

Mat
08:00 Kaffe med grädde
14:45 2pannkakor med grädde och önos sockerfria hallonsylt
18:30 Grillad kyckling, zucchini, bernaise och oliver.

Träning
19:00 30min promenad med mannen :)

Pannkakor

Har precis kommit hem från jobbet och steker upp ett par pannkakor :) Idag måttade jag inte ens smeten utan tog 5ägg och sen bara hällde i grädde, fraiche, fiberhusk, mjölk och vanilj tills smeten kändes bra. Stekte i smööööööör.

fredag 27 april 2012

Vår!!

Idag lyser solen och just nu har vi det mys i en ny lekpark som vi hittat precis i närheten av oss. Den är verkligen jättefin!!! Skönt med nytt som inte hunnit fått klotter på sig :)

Veckoresultat Vecka 1

Japp nu har en vecka gått och det var dags för vägning. Veckans resultat blev -1.1kg vilket kanske inte är någon halleluja siffra men jag är är toppen nöjd :) Jag kommer att fortsätta även denna vecka med att inte begränsa mängden mat utan fokus kommer fortfarande att vara på innehållet. Först nästa vecka kommer jag att börja begränsa mellanmålen ;) Träningen kommer även den att vara kvar som förra veckan dvs 30min rörelse per dag. Helst högpuls men jag är nöjd med vad som helst!!

Jag har en hotellweekend framför mig den 12maj och hoppas innerligt att jag kommer att få till -3kg då så att jag kan utnyttja min -3kg belöning där hi hi. Inte bestämt men blir nog ett spa besök då och ett glas vin efter det skulle inte sitta helt fel hi hi.

Idag är jag ledig och mannen har jour vilket betyder att han är hemma men måste åka iväg om det är ett jourjobb någonstans så just nu är tjejerna i skolan och vi hemma,...inte ett vanligt scenario hi hi men ganska mysigt!! Med det fina vädret som är nu blir det garanterat en promenad när tjejerna har kommit hem. Vill visa dom en nybyggd lekpark som vi hittat här alldeles i närheten :) Kanske även fylla på gasolen och grilla ikväll :) Jag har varannandags jobb nu fram till onsdag så det känns inte riktigt ledigt men inte heller som vanilg arbetsvecka.

Nä nu ska jag mysa med mannen, ha det bra!!

2012-04-27 Dag 8

Mat
9:45 Kaffe med grädde
12:00 Köttfärspaj
18:20 Köttgryta med högrev, bacon, gul lök, grädde, buljong. Sallad med roman, soltorkade tomater, avokado, gurka och fetaost. Muuuums!!!!
18:35 Påfyllning av samma som ovan!! Var sååå gott!!!! Tog ingen bild så lägger upp samma bild 2gånger.
21:15 Chokladmouse med hallonmos i botten av glaset.

Både lunch och middag åt jag i solen ute på altanen :) Älskar våren!!!!!

Ja, jag vet skulle inte ha nån dessert föränn -3kg men men nu blev det en idag i alla fall ;)

Träning
15:00 30min springandes när jag höll pinnen till min yngstas dotters cykel då hon ska lära sig cykla :)

torsdag 26 april 2012

2112-04-26 Dag 7

Mat
07:10 Kaffe med grädde och 2 kokta ägg
14:20 Kabanoss, 2skivor ost, 1ägg, litet pkt smör och en kopp te
18:20 Köttfärspaj med crème fraîche och avokado

Träning
07:35 Promenad 45min

onsdag 25 april 2012

2012-04-25 Dag 6

Mat
08:40 Kaffe med grädde och 4 paranötter
14:40 Kebabkött med sås
19:20 Nacho med ostchips
19:35 Påfyllning med nachofärs och avokadomos (sorry för kladdig bild men orka ta ny tallrik för fin bild he he)

Träning
10:30 45min promenad i rask takt

tisdag 24 april 2012

Snällaste mannen

Har haft kramp i benet vilket brukar betyda magnesiumbrist och då hjälper paranötter så när jag kom hem väntade fina blommor och nötter på bordet till mig <3 Bääääääästa mannen!!!!!!!!!!!

2012-04-24 Dag 5

Mat
08:15 kaffe med grädde, 2ägg med
Mayo
14:15 Köttfärsbiff, vitkålssallad, champinjonsås, oliver och paranötter
17:15 Kycklingburgare med dressing gjord på fraîche, tomatpure och grillkrydda ett recept jag tror kommer från Anna Hallen, röd lök, avokado, tomatskiva och oliver
18:30 Kaffe med grädde sittandes ute på altanen i solen :)
21:20 Lite plock till mys med mannen (se bild nedan)

Träning
17:55 Intervaller med jogga/gå där det blev 8min jogga och 22min gå. Jag är sååååå nybörjare!!!!

måndag 23 april 2012

Ett måste

För mig är en matlista ett måste när jag viktminskar!! Denna vecka gjordes på det vi har hemma och man kan lugnt säga att det är en färs-vecka

Måndag Köttfärssås m wokgrönsaker
Tisdag Kycklingburgare med coleslaw
Onsdag Köttbullar med gräddsås
Torsdag Nachos
Fredag Paj på nacho och köttfärsrester.
Lördag Grillad fläskfilé

2012-04-23 Dag 4

Mat
06:30 Kaffe med grädde (finns ej med på bild)
15:50 1avokado med kräftstjärtar, crème fraîche, dill, rödlök och ett ägg
18:35 Köttfärsås med vitkålssallad
23:10 2bitar brie och te med grädde

Träning
07:30 20min promenad
08:00 25min power walk

söndag 22 april 2012

Mys *2

Nu förbereder jag kvällsmål till mig och mannen då vi ska mysa till filmen Mr & Mrs Smith

Mys!!

Förbereder en kopp med min favoritdryck just nu!!

2012-04-22 Dag 3

Mat
10:45 Kaffe med kokosfett och grädde. 2kokta ägg och bacon
18:10 Blev rester idag. Biffstroganoff och blomkålsmos
22:35 Vaniljte med grädde och avokadohalva med kräftstjärtar, crème fraîche, röd lök och dill

Träning
18:45 1timme promenad

Godis

Hur ska man då göra med sina barn när det kommer till godis??? Det väljer man såklart helt själv. Jag vet att Katrin Zytomierska mutade med iPad om Nova som är hennes bonusbarn inte åt godis. Jag vet andra som äter lchf själva men barnen äter som "vanligt". Vi har försökt lite olika som att tex helt utesluta och istället köra med lchf desserter och annat plock men påsk, hallowen, släktingar som kommer med godis är en vardag och då krockar det. Jag vill ju inte att barnen ska känna att jag berövar dom på något och sen när dom är vuxna bara vräker dom i sig godis. Vill ju inte köra med förbud som leder till frossa men vill inte heller tillåta frossa för att vara rädd för att ge förbud,..krångligt? Ja!! Innan vi åkte till Gran Canaria var det påsk, jag mutade min yngsta att inte gå påskkärring men påskägg fyllda med godis fick dom av mormor, morfar och farmor. Dom gick med på att inte äta innan resan och att vi sen skulle bestämma hur vi ska göra kring det här med godis...Nu har vi faktiskt kommit på nåt som jag tror kan vara vår lösning!!! En lösning som gör det möjligt för mormor att få ge barnen deras favvogodis, en lösning som gör att min yngsta kan gå bus eller godis rundan på hallowen och påskkärring på påsk :) Hur ska vi göra?? Vi bestämde oss på resan och igår var första dagen och jag kan säga att jag gillar idéen mer och mer!! Vi samlar allt godis vi har (nu blev det godisäggen) men allt godis som kommer in genom dörren läggs i vår "godisaffär". Det är en lördagsgodisaffär som alltså bara är öppen på lördagar. Då får barnen välja ut vilka godisar dom vill ha (i lagom mängd). Så vi kör alltså på det redan befästa fenomet lördagsgodis he he Det som är skillnaden är att vi sparar allt godis som kommer in under året och äter det då bara på lördagar. Blir ingen påskfrossa eller så. På bilden nedan ser du "affären" samt vad min yngsta och hennes kusin valde och det var en mängd dom var helt nöjda med och njöt av :) Tycker detta är en skitsmart ide och hoppas innerligt att vi kan fortsätta och att det inte blir så att jag blir för frestad men jag tror det faktiskt funkar. Jag ser det ju som deras godis :)

lördag 21 april 2012

2012-04-21 Dag 2

Mat
08:30 Kaffe med grädde (ej med på bild)
16:00 Kräftstjärtar, avokado, oliver, ägg och mayo
17:20 2ägg
18:45 2st nötfärsbiffar, avokadomos, oliver, bacon och blomkålsmos
21:30 20 ostchips

Träning
15:10 40min stationsträning
17:40 20min power walk