måndag 24 april 2017

Tweek Sweets!!

Idag har jag testat det nya godiset Tweek Sweets. Var så många olika sorter att jag ätit godis för resten av påsken. Men helt ärligt smakar dom som vanligt godis!!!

Ni kan läsa mer om godiset på www.tweeksweets.com

Mina favoriter är dom på bilden nedan på bordet framför skålen.

Dom är
Citrus Crush
Pine Passion
Candid Cola
Arrack Attack
Corny Crunch
Caramel Toffee


Jag tror mycket på detta godis då det är på tiden att vi får en bättre alternativ till lösviktsgodis som jag inte alls äter längre. Näringsvärdena för varje godis finns på hemsidan så man kan räkna ut sp värde för just sina favoriter. Jag är också glad att jag känner mig trygg i att ha dessa godis hemma i skålen utan att känna att barnen får i sig skit. Visst det är sötningsmedel i men dom har valt den "snällaste" sortens sötningsmedel.

Dom finns just nu bara i utvalda Coop butiker i södra Sverige men på väg mot Stockholm och även en webbutik är på g. Jag tror detta kommer bli stort så längtar tills man kan köpa det på biograferna och ha som biogodis.

Här är en text uttagen direkt från deras hemsida där dom skriver om sina ingredienser

"Trots att vi har valt bort vanligt socker och trots att vårt smarriga godis har upp till 50% färre kalorier än vanligt godis, har vi varken gjort avkall på smak, utseende eller konsistens. Vi håller oss även borta från konserveringsämnen, sojalecitin och palmolja. Som om inte det vore nog  innehåller vårt godis ingredienser som bedöms kunna förebygga karies. På så sätt kan våra sötsaker bidra till en bättre tandhälsa. Sanningen är att vi tycker så mycket om våra ingredienser att vi tillägnar dem en helt egen sida. Hur är det med magen då? De flesta sockerfria - och sockerreducerade sötsakerna på marknaden kan ha en oönskad effekt på våra tarmar, även vid relativt små mängder. Lugn, bara lugn. Vi har valt ingredienser som uppvisat högre toleransnivå än många närbesläktade alternativ. Dessutom har fibrerna visat sig ha en prebiotisk effekt på vårt mag - och tarmsystem. Du finner enbart naturliga färger och aromer i vårt sortiment. Visste du att den röda färgen i vårt underbara gelégodis kommer från sötpotatis? Och att vår lila färg är extraherad från lila morötter?"

Detta är inte det sista du kommer höra från mig om detta godis, lita på det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar