måndag 3 april 2017

Minipajer och en kanal på YouTube

Hej alla godingar!

Helgen har passerat och för mig har den innehållit en mils promenad, god mat, jobb och ledighet deluxe med familjen.

Jag startar veckan med en otrolig motivation och tror det beror på att förra veckan gick så otroligt bra. Ätit gott och mättande, lärt mig massor i skolan, fått en kolonilott här på gården så vi kan börja plantera samt hittat en slinga på 5km som är supermysig och bara 3minuter ifrån hemmet.

När man skriver en blogg så får man inte med lika mycket som när man pratar tycker jag så jag funderar på att komplettera denna blogg med en YouTubekanal. Fick ett mail imorse om ett intressant samarbete som jag tror kommer vara underlag för min första video. Superkul!

I helgen gjorde jag dessa godingar och 1paj är 5sp en 2pajer är 11sp



Minipajer 5stycken á 5sp
5st Old El Paso Tortilla Stand n Stuff wholewheat (fullkorn)
5ägg
1.75dl Arla riven 12% ost
120g skinka
2dl laktosfri mjölk
50-70g färsk Broccoli
1/4 Röd paprika
1/2 liten Röd lök
Salt & peppar

Sätt på ugnen på 200grader. Riv aluminiumfolie och ha under båtarna som stöd samt om det skulle läcka. Ställ båtarna på en plåt.

Tärna paprika och skär broccoli i små bitar. Finhacka löken och lägg alla ingredienser i en skål och rör runt. Häll i smeten i båtarna och grädde i ca 40min.

Perfekta pajer för matlåda, picnic eller när man bara vill ta fram något snabbt.

Mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar