måndag 24 april 2017

-7.8kg

Hej alla godingar

Det har varit rätt tyst ät på bloggen men jag har varit mer åkriv på INSTAGRAM där ni hittar mig under ettlivibalans

Idag fick jag ett veckoresultat på -0.7kg vilket betyder totalt -7.8kg 😃

Jag är så tacksam att smartpoints funkar för mig både i viktminskning och i ändrade vanor. Alla med övervikt/fetma har sin bakgrund till varför den finns och för mig så är en stor anledning att jag är inte så bra att ära mat men proffs på fika. Man kan gå ner i vikt på det sättet oxå om man räknar endast kalorier men med smartpoints måste jag tänka till vilket gör att jag faktiskt väljer mat. Mat ger så mycket mer näring än en fika så inte bara det att jag blir mättare utan kroppen får även det den behöver för att fungera optimalt vilket den definitivt inte får på en fika som frukost-lunch-middag-mellis.

En av våra favoriträtter här hemma är Chicken red curry men kokosmjölk är dyrt och jag väljer att inte använda lätta matlagningsprodukter så ska ikväll prova med Alpro yoghurt. Blir det bra så kommer receptet upp här.

Nu ska jag snart iväg till skolan och prata styrketräning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar