torsdag 16 mars 2017

Tankeställare

Här ser man lite skillnaderna på hur Viktväktarnas program är utformat för att inspirera till att äta bra mat. 

Jag har 30sp (smartpoints) att äta varje dag och en smartpoints är baserad på protein, fibrer, mättat fett och socker.

Utöver mina 30sp får jag äta fritt av frukt och grönt (nästan allt grönt men avokado kostar tex)

Så med dessa två alternativ kan jag lägga  till ungsrostade grönsaker, broccoli, tomat, frukt och bär. Vilken av alternativen tror ni lockar och inspirerar till en näve blåbär till mellis och grönsaker till maten?

Så "Jag har ätit så lite idag" kan betyda lika många sp som "wow vad jag har ätit galet mycket idag".
Kollar man på kilokaloriererna så är kycklingfiléerna 2888kcal medans burgaren är 838kcal så här ser man att man kan inte jämföra smartpoints med kilokalorier för smartpoints går inte bara på energin för dom är ju SMARTpoints


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar