torsdag 23 mars 2017

Smoothiebowls

Vad är grejen med smoothiebowls?

Jag har helt snöat in mig på dessa smoothiebowls och man kan ju variera oändligt. Allt ifrån supernyttiga med vetegräs, spirulina, fryst avokado, kokosvatten och bladspenat mixat och toppa med chiafrön, hackade nötter och pumpafrön till dessertliknande bowls med jordgubb, banan, honung, mjölk mixat och toppat med kokos, kiwi och vitchokladflarn.

Det började med att mina döttrar tittar på Therese Lindgrens vloggar typ varje dag och hon äter smoothiebowls varje dag till frukost och det såg så sjukt gott ut så jag har nu börjat göra egna och man kommer bara på fler och fler idéer så man vill gör typ 10 om dagen och det är så enkelt och så gott samt ett riktigt bra sätt för mig att få i mig frukt och bär för jag är inte bäst på att äta det.

Det är ju väldigt inne med bowls just nu. Pokebowls som mat, acaibowl och smoothibowls till mellanmål och frukost. Jag kommer nog absolut göra en matig bowl inom snar framtiden.

Har ni provat? Vad era favoriter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar