tisdag 7 mars 2017

Små förändringar gör stor skillnad

Toast är verkligen så himla gott men något som man ofta förknippar med inte så bra "mat" men det beror ju faktiskt på hur man äter sin toast. Jag brukade ta 2 formfranska, massa ost och 1-2 skivor skinka men det är rätt näringsfattigt och innehåller inte vad man behöver få i sig i en lunch men jag älskar toast så idag gjorde jag bara små ändringar som gjorde stor skillnad och om jag nu gör såna här små ändringar till varje måltid framöver så kommer det i längden verkligen bidra till en stor skillnad i min hälsa.

Det jag gjorde var att jag ändrade brödet ett ett Levain surdegsbröd, tog 17%-ig ost och minskade mängden ost men ökade mängden skinka till 6 tunna skivor rökt skinka. La dit röd paprika för vitaminerna B6, B9, C & E samt antioxidanterna. Jordgubbar för vitaminerna B2, B5, B6, C samt antioxidanterna, fibrer, jod, kalium, magnesium och koppar. Sojabönor för det fullvärdiga proteinet.

En snabb toastlunch för 8smartpoints
2 skivor Pågen Levain surdegsbröd
30g 17%-ig hushållsost (ca 3 skivor)
6 tunna skivor rökt skinka

Grilla och servera med 0.5dl sojabönor, röd paprika och jordgubbar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar