onsdag 8 mars 2017

Skolan

Imorgon har vi prov i ämnet kost & hälsa, sen har vi en inlämningsuppgift som ska vara inne senast 13mars men sen är denna kurs klar. Måndag börjar vi med ämnena Träningslära och Idrott & hälsa 2 vilket ska bli superspännande. Rätt tidigt i kursen ska vi leda klassen i gruppträning under 1 låt. Man får välja låt själv samt övningar. Då det bara är en låt så väljer man själv om man vill köra en intro, mitt eller outro. Jag har bestämt mig för att köra benstyrka och just nu lutar det åt en Pitbull låt men körde idag till Jennifer Lopez och den funkade också bra. Vad är era bästa låtar att träna till?

Jag tänkte att det är alltid kul att ha dokumenterat en utvecklingsresa även om det aldrig är kul att dokumentera startläget. Men jag tänkte med kroppen jag har idag gör mitt bästa i kanske 5 övningar och sen se tuveklingen i dom. Har ni tips på övningar? Crunches och burpees är givna men vill ha tre till och gärna övningar med enbart kroppen som vikt/motstånd.

Men imorgon är det prov och jag kan säga att just nu bara snurrar allt runtomkring i mitt huvud så det skulle inte förvåna mig om jag bara blandar ihop allt till imorgon.

På torsdag så ska vi prata om specialkost och allergier vilket ska bli spännande för jag har en tonårstjej i min närhet som är både glutenintolerant och vegetarian så vill ta reda på vad hon bör tänka på då hon håller på växer.

Fredag blir en spännande dag för är då bjuden på att åka en brunchkryssning med Strömma för jobbets räkning så jag vet vad jag kan rekommendera för våra turister som kommer till hotellet som jag jobbar på. Hoppas utbudet är amazing och vädret lika så.

Jag får ofta frågan om vad jag ska göra när utbildningen är klar och jag vet inte. Beror på hur långt jag kommit i min egen resa men troligt är att jag fortsätter min egna resa, tar licens i PT och massage samt går en kostrådgivarutbildning och får licens på det oxå. Jag trivs jättebra i att jobba i receptionen på mitt jobb så har inge bråttom därifrån alls utan kommer jobba där ända fram tills jag helt kan jobba med hälsa vilket kommer ta många år tror jag. Sen kanske det slutar med att jag känner att min egna resa med att hitta min nyckel till hälsa räcker och går tillbaka på heltid till hotellet. Just nu vet jag inte så kan inte riktigt svara när jag får frågan.

Nu ska jag gå och lägga mig för sömn är lika viktigt det som allt annat. Har inne gjort ett arbete på hur man kan bli frisk från en depression men hjälp av enbart kost, sömn och träning.

Dags att drömma om vitaminer, järn, åderförkalkning, BMR, aminosyror, insulin och sånt...

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar