fredag 31 mars 2017

Kebabpizza

RECEPTMÅNAD Recept No30

Kebabpizza 11sp
1 Libabröd (jag tog fullkorn som är 5sp)
Finkrossande tomater
100g skivad rostbiff (sån där som man köper färdigsskivad)
2msk av min kebabkrydda
0.5 skivad färsk tomat
0.25 skivad gul lök
1dl Arlas magra rivna ost (12%)
3 feferoni (där lagen är utan socker)

Vitlöksdressingen
1msk Philadelphia vitlök & örter 11%
1msk varmt vatten
0.5tsk vitlökspulver
Lite salt
1dl kvarg naturell lättkvarg (jag använder Lindahls)

Sätt på ugnen på 200grader

Börja med dressingen genom att lägga 1msk philadelphia i en skål och blanda med det varma vattnet tills det lösts upp. Blanda i 0.5tsk vitlökspulver och lite salt och sedan kvargen. Låt stå i frysen medan du gör pizzan.

Skär den skivade rostbiffen i strimlor och lägg i skål och blanda ihop med kebabkryddan.

Lägg upp brödet på ett bakplåtspapper på en plåt och bred på med finkrossande tomater. Lägg sedan på osten, löken och tomaterna. Sist lägger du på kebabköttet och in i ugnen i ca 8min.

Ta ut och lägg på feferoni och ringla på vitlöksdressingen (Jag la dressingen i en påse och klippte av hörnet för att kunna ringla över den)

Njuuuuut!!! Väldigt god och väldigt mättande.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar