onsdag 29 mars 2017

Från sol till snö

Idag snöar det ute och igår satt vi på balkongen och solade. Det betyder att allt är som det ska här i vårt land men jag måste säga att jag längtar till sommaren!! Igår tog jag en promenad med hunden runt Sicklasjön och det var så otroligt mysigt att jag bara rös. Solen, vattnet, skogen, lugnet.

Jag trivs med hur livet är upplagt nu med skolan som har lektioner mån, ons, tors och resten hemmastudier och ett extraarbete som jag älskar som receptionist på Scandic där jag helt själv väljer mina arbetspass som blir ca 2pass/vecka. För nu finns verkligen tiden att träna, tiden att planera kosten och att reflektera. Vi har börjat med träningsblocket på skolan och vi ska nu starta upp våra träningsdagböcker. Min kommer säkert se lite annorlunda ut än dom andra i skolan vilket som sig bör då jag bär på 25kg fetma (höll på skriva 30kg men är nu 25kg ju) samt varit rätt inaktiv ett bra tag.

Med kosten märker jag att vanor som att inte äta frukost är nåt som lätt kommer tillbaka. Jag måste anstränga mig för att äta frukost. Kanske tänker man då att varför göra det svårt? Ät inte frukost då? Men min kropp behöver äta frukost för att kicka igång hungersignalerna i kroppen. Äter jag inte frukost så kan jag gå hela dagen utan att känna hunger. Är inget ovanligt i mitt liv innan viktväktarna att mitt första mål blev 21:00 på kvällen och då mest för att jag kom på att jag inte ätit idag. Men äter jag frukost så funkar kroppen. Då blir det hungrig typ var tredje/fjärde timme. Jag vet inte varför det är så här men så funkar jag så för mig är frukosten väldigt viktig men jag får anstränga mig. Energibollarna jag gjorde härom veckan var grymma för det var väldigt lätt att ta 1-2 såna till frukost så jag ska nog ta och göra en ny sats idag för dom är slut.

Vad är era knep på denna resa? Vad behöver ni tänka på?

Nu ska jag plugga vidare, har precis lämnat in ett arbete på vår syretransport genom kroppen och ska nu titta på min träningsdagbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar