lördag 11 februari 2017

Gick ju inte så bra det här...

Usch. Jag är verkligen toksjuk. Ni vet så där  sjuk så man är helt däckad och verkligen undrar om man faktiskt någonsin kommer att bli frisk igen. Jag är så tacksam över min familj just nu för dom hjälper något otroligt med allt här hemma som hunden, mat, disk och sånt. Jag bara ligger, har inte ens orkat skriva på datorn föränn idag vilket är sjukt jobbigt för nu ligger jag då efter i mitt skolarbete.

Men så är det ju i livet, man stöter på hinder. Hinder som att bli sjuk, kalas, förlust, skilsmässa, förlora jobbet m.m. och i en hållbar hälsosam livsstill så måste jag se till att i grunden ha så befästa hälsovanor att dom sitter i även när hinder uppstår.
Att jag har kommit på andra saker att välja när jag kommer hem sent och är hungrig och inget finns planerat tex. För man  (läs jag) går ju på vanor. Jag är van att då köpa en pizza eller skippa mat helt för att sen bli sugen på kvällen och då äta choklad eller nåt. Inte mycket näring men många kalorier. Inte mycket vitaminer eller antioxidanter (om det inte var mörk choklad jag åt iofs) så tillsammans med stress samt att man börjat sitt nya liv med att komma igång med att träna så blir kroppen väldigt mottaglig för att bli sjuk. vilket jag nu är och då gör fler sämre matval.


Dom som redan är i en hälsosam livsstill tycker nog att det är väl bara att ändra, lätt som en plätt. Men vanor som sitter så starkt är svårt att bara ändra. Därför vill jag hitta vad som kommer hjälpa mig att ändra på mina vanor så jag kan hjälpa andra som har samma vanor som jag har nu för jag tror vi är rätt många, jag tror inte att jag är den enda och jag vill att fler ska kunna leva friskare och starkare. Jag vill att jag ska kunna leva starkare och friskare. Jag tror även att det är möjligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar