tisdag 21 februari 2017

Första träningen

Inser att jag inte berättat om mitt första träningspass där innan jag blev sjuk. Jag var iallafall väldigt nervös för det var mitt första träningspass på väldigt länge. Sen jag slutade arbeta som förskolepedagog och började som receptionist så har även vardagsmotionen nästan helt försvunnit så är verkligen helt ur form samt 30kg fetma på det. Men väl på plats möttes jag av leende receptionist och det var lätt att hitta träningssalen. Klassen var fullbokat så vi var 60 deltagare och jag var yngst!! Nu var detta ett jympa soft pass på en tisdag klockan 10.00 så det var ju ett perfekt pass för en pensionär att gå. Jag blev då rätt lugn för tänkte att hur hårt kan dessa personer egentligen köra på men wow(!!!) vilken kraft och styrka det var i dessa deltagare där alla var 55+ med majoritet på 70+. Jag blev så otroligt impad och inspirerad för så där vill jag också orka i den åldern. Armövningar gjordes ståendes på tårna medan jag själv stod på knäna. Riktigt coolt att se och uppleva för det ger mig ännu mer pepp i att jag inte är för gammal för denna ändring i livet som jag genomgår nu.

När klassen var slut så blev jag helt tårögd pga att det var en sån mäktig upplevelse samt för att jag verkligen älskar träning. Träning och rörelse är det bästa jag vet!!! Låter så knas eftersom jag inte har den som en del av min vardag men så är det. Jag älskar det så mycket att jag blir tårögd efter ett pass.

Jag har bestämt att inte gå för hårt ut så att jag blir sjuk igen utan jag bygger upp ett försvar av antioxidanter nu och tränar på gymmet 2ggr/v samt går mina minst 10000 steg per dag. Använder en Fit Bit som mäter stegen, den mäter även sömnen vilket är sjukt intressant. Hur sover ni? Hur många timmar behöver ni för att fungera bäst? Vaknar ni till många gånger per natt? Jag behöver 8timmars sömn och jag störs jättemycket av om det varit en natt där jag vaknat till många gånger.

Ha det bäst så hörs vi snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar