måndag 30 januari 2017

16.5 av 17

Idag hade vi vårt första test i skolan och jag fick 16.5 av 17 möjliga, glad blev jag 😃 Testet var om energigivande näringsämnen dvs protein, fett & kolhydrater. Felet jag hade var att man skulle ringa in långsamma kolhydrater, jag hade ringat in rätt men även ringat in banan. Lurade mig själv av att bananen innehåller mkt fett som skulle sänka GI värdet men jag övertänkte det hela lite för mycket där för såklart att fruktsockret gör den till en snabb kolhydrat.

Innan jag åkte till skolan så packade jag med  mig en liten påse salta mandlar, en proteinbar och en flaska vatten för att inte fastna i fällan i att vara så hungrig/sugen så jag köper en latte eller något annat onödigt vilket jag nästan alltid gör och måste vänja mig ifrån för det är inte hållbart varken för ekonomin som student eller för mitt energi intag. Trixet att packa ner detta funkade super för jag köpte ingenting och klarade mig galant med att bara äta påsen med salta mandlar.

Imorgon är det dags för mig att ha mitt första träningspass på Friskis & Svettis. Lite nervös är jag men känns skönt att det är gett gruppträningspass och inte att jag planerat in egenträning på gymmet som första pass. Jag ska träna ett pass som heter Jympa Soft så jag gissar att det inte kommer att vara några konstigheter. Däremot så känner jag att jag vill/behöver lite nya träningskläder, gärna i färgen plommon. Är det någon som har lite tips på bra träningskläder sajter?

Vi hörs imorgon efter träningen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar