tisdag 9 december 2014

Tisdag

Idag är det tisdag och dags för mitt veckomöte hos Viktväktarna. Jag har plockat bort vågen här hemma för att ha mer fokus på programmet istället för vikten för annars blir det lätt att jag äter extra när det visar ett stort minus eller svälter lite när det visar ett stort plus. Det läskiga med att ta bort vågen är att jag verkligen inte har någon aning alls om vad vågen kommer säga ikväll. Jag vet dock att jag ätit upp all veckobonus samt ett par till över det... Men det känns i kroppen som att det faktiskt skulle kunna bli ett minus ikväll.

Träningen har inte alls varit prioritet i verkligheten även om jag i mitt huvud tänkt att det skulle vara det så där har jag en utmaning till förändring. Har bara tränat 4/100 pass i träningsutmaningen än så länge... så har 96 pass kvar fram tills midsommar.

Ser att jag har flera besökare till bloggen fortfarande men dem flesta är här och tittar i mina lchf recept och dem kommer få ligga kvar såklart. Jag åt lchf utan undantag i ca 2år och trivdes med den livsstilen men jag blev mer överkänslig mot kolhydraterna av det samt att jag åt en hel del sötningsmedel då och det äter jag inte alls nu. Sötningsmedel är big no-no för mig, även light där man ersatt fett med socker eller kemikalier åker bort. Jag försöker äta så naturligt som möjligt men även lite skit åker ner. Men ska jag drick läsk så dricker jag vanlig läsk och räknar propoints för den vilket leder till att det max blir 2dl läsk i veckan istället för att dricka 2 liter light läsk i veckan och inte betala några propoints alls. Men där är vi alla olika och man ska göra det man själv tycker känns bäst för en själv.

Önska mig lycka till ikväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar