måndag 16 september 2013

På väg hemåt

Varannan vecka arbetar jag ett tiotimmars pass och idag var det dags och det har verkligen varit en dag av KAOS!!!!! Så kan det bli när man jobbar med barn. Barn är som en chokladask, man vet aldrig vad man kan vänta sig thihi.

Mättande dag funkar så himla bra med mitt liv och det är så skönt att inte behöva räkna/mäta allting utan bara sånt som är utanför listan. Funkar detta så är detta for life!!!! 

När jag kommer hem så finns ingen mat som väntar för familjen passade på att äta fiskpinnar när jag var borta, när tillsatspolisen är på jobbet dansar råttorna på bordet skulle man kunna säga... Vanligtvis skulle jag ha lite panik över att det inte finns propoints beräknad mat färdigt då jag är rätt hungrig efter dessa jobbpass men idag är jag helt lugn för möjligheterna är så stora med mättande dag att det finns ingen risk till att jag struntar i att hålla mig till programmet och går all in med en pizza eller nåt som jag kunde göra innan om det ej fanns något propoints färdigt planerat. Jag tänker inte så klart när jag är hungrig utan allt blir lite svart/vitt. Antingen finns det propoints beräknad mat eller så får det blir skräp. Superkonstigt tänk!!!! Men som sagt så med mättande dag finns en hel lista med idéer på vad jag kan äta så ett lugn befinner sig i hela kroppen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar