lördag 14 september 2013

Mättande dag

Jag är med i Viktväktarnas program och har räknat propoints på det jag äter fram tills nu men dom har även ett annat alternativ som kallas mättande dag. Det betyder att man får äta fritt av det som står på listan i vad som ingår i mättande dag. Äter man någonting utanför listan så dras det från en veckobonus som man får varje vecka. Veckobonus ligger på 49 propoints och den har man även dom dagar man äter och räknar på allt man äter.

Imorgon kommer jag att börja äta efter mättande dag och detta är veckans matlista

Söndag
Lunch: Het pasta med räkor
Middag: Tacosallad

Måndag
Arbetar sent och tar leftovers när jag kommer hem

Tisdag
Pannbiff med lök

Onsdag
Kyckling med tomat och ris

Torsdag
Hemmalagad nudelsoppa med kyckling

Fredag
Middag: Fläskfilé med tzatziki
Dessert: Fruktsallad


Recepten kommer i efterhand men förmodligen inte propoints beräknade då jag inte kommer att behöva räkna propoints denna vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar