måndag 16 september 2013

Hur funkar det?

För er som inte vet vad "mättande dag" är för något så kommer här en liten kort förklaring.

Mättande dag är en valmöjlighet i Viktväktarnas program. Man kan välja att äta mättande dag 1ggr/v eller varje dag eller inte alls men äter man mättande dag så måste man göra det hela dagen. Det finns en lista på vad man kan äta inom mättande dag och vill man äta något utanför listan så tar man propoints från sin veckobonus.

Varför jag tror att detta är helt galet bra för mig är att jag har aldrig haft problem med stora portioner så jag kan äta fritt utan att det blir för mkt mat. Mitt problem är gotti/fika och bristen på att äta mat så när jag tänker efter så kan man nog undra varför jag inte valde mättande dag från start. Tror detta kommer att hjälpa mig att ändra kostvanor och tänk vilket gör att det kommer att hålla i längden.


Gårdagens tacosallad alá mättande dag.

Skillnader?
5%-ig nötfärs
Kvarg/Yoghurt istället för gräddfil
Egengjord tacokrydda
Tomater istället för salsa
Inga nachochips, ost eller avokado

Mumsigt!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar