torsdag 29 augusti 2013

Veckans matlista

Vi använder veckomatlista här hemma och det underlättar massor för oss och tänkte börja dela med mig av mina veckomatlistor. Brukar vara på fredagar som vi skriver/handlar inför veckolistorna men jag ligger ju hemma sjuk så letade igenom recept redan idag och listan är klar


Fredag
Middag: Fisk i hummersås
Dessert: Blåbärsrulle m vaniljsås

Lördag
Brunch: Omelett
Middag: Broccoli & kasslergratäng med ris

Söndag
Lunch: Utelunch på grund av biobesök
Middag: Ostfyllda biffar med penne

Måndag
Kyckling i röd curry med ris

Tisdag
Tomatsoppa med tunnbrödsrulle

Onsdag
Ryggbiff med potatisgratäng

Torsdag
Korvstroganoff med bulgur


Jag kommer att lägga upp recepten på dem flesta av dessa maträtter vart efter jag tillagar dom och då kommer länken till det även läggas in här.

Ha det bäst!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar