måndag 29 april 2013

Tankar i natten

Kanske är det febern, kanske är det förnuft....

Men jag klarar inte det här med viktväktarna så bra på egen hand. Det brast i påskas och jag har försökt att komma in i det igen sen dess och det har gått bra typ 90% av tiden men dom där 10% förstör och gör att jag inte får resultaten jag vill ha. Jag har provat att byta vägdag, provat att börja om från start, provat att lägga upp checklista på bloggen... Kanske är det så att jag behöver gå på möten??? Jag pratar inget vv här hemma. Nämner det inte ens så är väldigt för mig själv det här och så vill jag ha det. Har aldrig blandat in barnen i kosttänket när det kommer till viktminskning utan dom har bara fått höra när det gäller hälsa och ja visst det kanske är same same men för mig stor skillnad i hur man lägger fram det för barnen. Jag har "bantat" i typ 12år och jag har en 14 åring här hemma med grym självkänsla och hon älskar sig själv och sin kropp. Ska jag vara helt ärlig tror jag inte att jag hade haft det om jag hade pratat kost i aspekten viktminskning... Här vet jag att åsikter kan skilja för jag har fått rådet av många att berätta för familjen att jag viktväktar och få dom delaktiga men det skulle jag aldrig göra och jag gör som jag känner och på dotter nr 1 har det funkat toppen!!! :)

Så...tillbaka till att kanske börja gå på möten. Det kan för MIG vara kul att prata med andra i samma situation och kanske bra med "pressen" att visa sina resultat för någon samt nymotivation i form av nya recept och tankar varje vecka.....

Just nu går tankarna runt och sen om det är febern eller förnuft får vi se sen när febern lagt sig ;)

1 kommentar:

  1. Det finns en bok du bör läsa.
    http://cdon.se/böcker/roth%2c_geneen/women_food_and_god-13483231
    /Martina

    SvaraRadera