lördag 16 mars 2013

Oj!!! Förändring lovas!!!

Oj vad inaktiv jag har varit här på bloggen. Jag vet hur kul det är att gå tillbaka och titta i arkiven sen så jag ska bli bättre på att dokumentera min viktväktarresa som faktiskt går helt över förväntan. Det är såååå LÄTT!!!! Känns fel att gå ner i vikt av att äta allt man vill men begränsat. Skillnaden på nu och förra gången jag viktväktade förutom att då var det points och nu är det propoints är att jag denna gång inte äter/dricker light utan jag äter av fullfeta och så naturliga råvaror som möjligt och det bidrar verkligen till att väldigt sällan känna sig hungrig. Förra gången åt jag 4% grädde och 5% fraîche m.m men jag var ständigt hungrig.

När jag började för 4.5vecka sen så fick jag äta 30pp/dag samt 49pp i frivillig veckobonus och idag med -3.8kg så ligger mina dagliga på 28pp.

Här kommer mina topp 1 i fem olika kategorier

Bästa måltiden
Kyckling med grönsaker wok stekt i rapsolja 4pp

Bästa frukosten
2 stekta ägg med lös gula och skinka 5pp

Bästa helgmyset
En halv påse cheddar popcorn 5pp

Bästa mellis
Banan 0pp

Bästa nödlösningen
Propointsfri soppa 0pp

Min avsikt är att bli bättre på att dokumentera denna resa!!! Jag är grymt impad av mig själv att det gått 4.5 vecka och tanken att göra ett undantag eller att fuska en dag har inte funnits på kartan. Jag är fast besluten och väldigt glad att jag tog beslutet att VÅGA gå från lchf till viktväktarna :)


1 kommentar:

  1. Hej Ellinor! Vad härligt att du hittat ett sätt du trivs med och som passar dig. Det är ju det viktigaste. Själv kör jag lågkolhydratkost ,så jag kikar in på dina LCHF recept och där finns mycke gott ser jag. Grattis till viktnedgången. Jag tror på dig. Lycka till! Kram/ Carrie

    SvaraRadera