söndag 17 februari 2013

Mer om mitt brutna nyårslöfte

Japp som jag berättade förra veckan har jag ju satt mig på en "diet" numer vilket innebär att just nu är jag inne i en viktminskningsperiod. Jag valde av många annledningar att gå tillbaka till viktväktarna fast denna gång med dem kunskaper som lchf gett mig. Jag kommer helt avstå från light och kemikaliesoppor men kommer ändå inte ha några förbud.

Hur fungerar viktväktarna nu?

Man räknar maten i propoints vilket är uträknat på protein/fett/kolhydrater och fibrer. Man har en summa propoints som man ska äta per dag. Jag har just nu 30. Den summan måste man äta av och går inte att spara av. Sen har man en veckobonus på 49 propoints som man kan änvända fritt under veckan. Orkar man inte räkna en dag har dom nummera något som heter "mättande dagar" som är en lista på råvaror man kan fritt av så att man är lagom mätt under hela dagen, man behöver alltså inte räkna alls så länge man håller sig till listan. Jag är en online medlem vilket betyder att jag inte går på möten och väger mig och så utan jag sköter allt själv via webben och deras amazing app :) Appen är helt otrolig och utan den skulle jag inte vilja göra detta. Appen sköter allt man bara klickar i vad man ätit liksom.

Så numera kommer recepten och "snacket" på bloggen gå i viktväktar anda ;)

Jag vet att det är en otrolig vändning och det var rätt svårt att ta beslutet men jag måste ta ansvar för min övervikt och då måste jag hitta mitt sätt att gå ner i vikt.

Jag började i onsdags så för att ni ska kunna följa med mig på denna resa kommer jag att skriva ut resultaten här på bloggen på onsdagar :)

1 kommentar:

  1. Lycka till :)
    Den bästa "dieten" är den som fungerar för just DIG!

    SvaraRadera