söndag 24 februari 2013

Matlista

Om jag inte har en klar matlista här hemma dvs maträtter där alla ingredienser finns hemma till så blir det kaos i vardagen. Finns inte tid till att handla och planera i vardagen så det gör jag hellre en stund på helgen så är allt klart för veckan sen så ska nu sätta mig ner med två kokböcker jag lånat på biblioteket och göra veckans matlista för att sen ta en promenad i solen och köpa det som behövs :) Underbar söndag!!!!

Bagels var goda så recept kommer senare :)

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag har också liksom fastnat i lchf-träsket men är inte helt med på att äta så mycket fet mat hela tiden. Jo man blir mätt men kan verkligen sakna potatis och pasta. Men absolut inte i stora mängder. Men jag vet inte vad jag ska göra. Har kollat in detta med viktväktarna men är inte riktigt med på det ändå. Jag äter ju nu väldigt lite kolhydrater men gärna lite bröd och och någon potatis ibland. Men har minskat ner på fet och äter mest matlagningsgrädde till såser och så. Men jag saknar verkligen allt som har med bröd att göra, tortillas och havregrynsgröt och frukt. Jag äter inte godis och bakverk. Heller inte halvfabrikat. Lagar all min mat. Visst, det kan slinka ner någon laktits på helgen men kakor och bakverk har aldrig varit min last. Så nu är min fråga till dig! Vad tycker du jag ska göra. Ska jag försöka mig på Vv och träning 3 dagar veckan. Tror du att man kan fungera bättre i vardagen med den kosten? För jag vill gå ner 10-15 kilo men känner att jag nu inte går ner det med lchf ändå för att jag slarvar med kosten... Jätteknepig situation jag befinner mig i nu. ;(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Petra,

      Om du inte får lchf att fungera för dig som viktminskningsmetod tycker jag absolut du ska se dig efter ett annat sätt om det är så att du vill gå ner dessa kilon. Jag tycker viktväktarna är toppen!!! Jag äter inget light, inget margarin, inga kemikaliesoppor eller sötningsmedel och det funkar toppen. Jag är online medlem och slöter det mesta via viktväktarnas app.

      Kram och lycka till!!!

      Radera