onsdag 13 februari 2013

Bryter mitt nyårslöfte!!

Mitt nyårslöfte var att inte under hela 2013 sätta mig på en diet/bantning/kosthållning. Jag satte löftet för att jag behöver hitta en balans och inte ha ett sånt matfokuserat liv med ett on/off beteende vilket lett till jo-jo effekten som slutar i pluskilon.

MEN och detta är ett stort MEN!! Jag är överviktig, kraftigt överviktig. Japp så pass överviktig att det klassas som fetma. Jag är den enda som kan ta ansvar för mig och min kropp och jag måste ta ansvar för min övervikt för det kan förkorta mitt liv.

Idag bröt jag mitt nyårslöfte men väljer att se det som att jag tar mitt ansvar :)

Så från och med idag går jag numera på en "diet" "en metod" "bantning"

Vilken??? Det väntar jag med att berätta ett tag men jag kan säga att jag har inte gått tillbaka till LCHF för det var inte en viktminskningskost för mig... med betoning på MIG! ;)

2 kommentarer:

  1. Jag har nyss börjat på ny kula jag med, och inte lchf, dock lågkolhydratkost men med fokus på protein och grönsaker. Kändes som jag hade en tendens att överdosera grädde, creme fraiche osv på lchf. äter mycket avokado och lax istället så jag får i mig bra fett.

    SvaraRadera
  2. Lycka till hur du än valt att äta
    Att hitta sin egen balans är det viktigaste :)

    SvaraRadera