söndag 20 januari 2013

Tips!!

Är du som jag att du så gärna vill komma igång med din träning och försökt typ 10000 gånger? Köpt gymkort men inte hållt uppe rutinen att gå dit? Köpt PT timmar men bara gått dom och sen inte fortsatt? Tycker du att det är kul att starta men svårt att fortsätta??

Jag började kolla runt vilken typ av rutiner dom som tränar regelbundet har och den flesta tränar mer än 4ggr/v. Så jag började med att träna varje dag vilket kan låta mycket och varningssignaler börjar blinka med att nej man behöver ju en vilodag... MEN än så länge är jag inte i närheten av sån tuff träning att jag tror att min kropp skulle behöva en vilodag. Jag kör nämligen bara ca 20min/dag. Hårt och tungt men bara 20min/dag. Ofta blir det 2ggr per dag á 20min bara för att det är så himla kul :) Jag tränar hemma med crosstrainer, kettlebell och vikter och oftast blir det en typ av stationsträning.

Mitt tips är att träna 20min varje dag med nåt du tycker är kul. Kör så hårt du kan i dom 20 minutrarna och sen är du klar!! Funkar faktiskt sjukt bra för mig och det är kul!!! 20min har man alltid tid för. Kan vara medans riset kokar eller medans Bolibompa är på tv eller på morgonen innan man väcker barnen :)

1 kommentar:

  1. BRA ELLINOR!
    Här blir det också korta intensiva pass när lillen sover eller leker för sig själv en stund. Det lustiga är att jag hinner lika många övningar på 30 minuter som på en timme i gymmet bara utan vila. Effektivt!

    SvaraRadera