måndag 14 januari 2013

Fick en fråga...

Hade missat en fråga jag fått i inlägg och kände att jag svarar på det här istället :)

Frågan var "tror du inte att du kommer att gå upp ännu mer i vikt nu när du slutat med lchf?"

Hade jag fått frågan innan jag slutade så hade jag svarat att jo, jag räknar med ett par pluskilon av att kroppen fyller på kolhydratsdepåerna igen samt binder vätska men att jag hoppas sen på att ligga rätt stabil och kanske till och med börja gå ner i vikt vartefter on/off beteendet lagt sig och jag satt igång förbränningen med träning.

Hur blev det och hur är det nu 3veckor senare??? Jo, jag är både förvånad och konfunderad och får det inte riktigt att gå ihop.... Första veckan efter att gått från lchf/ketos till en rätt jämn balans mellan kh/fett/protein gav mig -2.5kg?!??? Jag veeet superkonstigt för det borde vara +2kg. Idag 3veckor senare så ligger jag kvar stabilt med diff på +/- 0.2kg från de vikt jag stannade på efter -2.5kg och då har det hunnit vara jul, utlandsresa och förkylning på dessa 3veckor!!

Nu skulle ju min kropp behöva gå ner mer i vikt MEN detta år kommer jag fokusera på annat den behöver och den behöver att komma ut från bubblan av matfokus och istället fokusera på det som ger mig glädje och en inre ro. Själen är fokus i år så får övervikten kanske en chans igen nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar