söndag 20 januari 2013

Avslappnad

Just nu sitter jag på bussen och är på väg till en förhandsvisning av filmen Röjar Ralf och känner ett sånt lugn i kroppen!! Jag vet att det kommer att bjudas på godis och dricka i tidigare gånger har jag skippat att äta godiset och istället tagit med nötter eller nåt vilket egentligen är toppenbra för kroppen MEN det som händer för mig mentalt att skippa godiset och äta medtagna nötter gör större skada än om jag bara tar emot det som det bjuds på. Svårt att förklara men jag har känt mig så udda så länge och det är en sån lättnad att bara beställa från menyn utan ändringar, att ta emot godis när det bjuds, att inte ha ångest att det snart är semledagen. Helt galet sjukt bra känns det och vågen har inte gått upp ett gram!! Inte ner heller men med tanke på att jag börjat träna varje dag och gått från ketogen diet till äta av allt jag vill så är det himla konstigt tycker jag att vågen står stil. Visserligen vill jag inte äta lika mycket av "onyttigt" nu för det är liksom ingen stress. Jag behöver inte äta tre stycken bara för att jag imorgon ska gå på nån metod. Jag tar en och är nöjd med det :) Tror minsann att jag är på god väg mot den balans jag söker!! Sen hoppas jag att träningen och mitt försök att äta frukost, lunch och middag resulterar i viktnedgång såklart men just nu är jag toknöjd med att vågen står still....lite förundrad men nöjd =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar