lördag 12 januari 2013

Älska sig själv!!!

Att älska både sitt yttre och sitt inre är essentiellt för en balans i livet och att älska sitt yttre när man har fetma är rätt svårt och enligt vissa ska man inte ens göra det utan man ska äcklas av sig själv så pass så att man gör allt för att gå ber i vikt. När jag tog beslutet att inte banta/gå på diet eller någon form av special kost under 2013 så förstod jag att jag tog ett beslut som förmodligen kommer att innebära att jag kommer att stå still i vikt och måste då acceptera hur jag idag ser ut.

Hur gör man då? Jag har en stark självkänsla och vet att jag som person är grym så det kan hjälpa mig på traven för då är det enbart det ytliga jag behöver jobba på att älska. Tittat mig ofta i hel spegel och köpt lite nya kläder är två saker jag gjort för hjälpa detta. Att ta hand om sig själv i form av att fixa håret eller använda någon god body butter och klä sig snyggt så visar man omedvetet sig själv att man räknas, att man är viktig. Och det är vi!!!! Jag vet att det är svårt att tro med tanke på allt man får höra och blickar man får men jo!!! Vi är värda att respekteras och älskas av oss själva och det är nåt vi bara själva kan påverka!

Något som får mig att må bättre rent mentalt är att träna och jag kom igång ordentligt men blev såklart sjuk och måste nu börja men hoppas på att kroppen är på imorgon för mentalt är jag det :)

Kom ihåg att DU är viktig!!! Det är enbart DU som väljer hur du vill leva ditt liv!!

Oavsett om du är hon som vet att du kommer att lyckas eller den som tror att du inte kommer att lyckas så kommer du att ha rätt!!! Och det är pga tankekraft är mäktigare än man tror och man formar sin framtid genom att bestämma för sig själv hur den kommer att se ut.

Go out and make a difference!!!!!!

Bildtext nedan hittad på denna sida
http://www.ajaymatharu.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar