måndag 10 september 2012

Hur står det till egentligen?

Jo,... i sommras så blev det för mycket av kolhydrater när jag lämnade ettiketen LCHF och fokusera på naturlig kost. För mycket kolhydrater för både mig och min familj och det märktes tydligt på oss alla på olika sätt så för ca en månad sen så gick vi tillbaka fullt ut till lågkolhydratskost men vi säger fortfarande naturlig kost och inte LCHF. Jag tycker den ettiketten blivid för bred och har fått en negativ klang för många inser inte vad kosten innebär. Jag startade även ett socker/sötningsmedel löfte för ca en månad sen och det går över förväntan så detta är för mig bestående!!! Kanske undantag kan göras vid enstaka tillfällen efter löfte men som det är nu så är det helt socker och sötningsmedelsfritt och jag mår toppen!!! Känner mig hemma i kosten igen och ser sommaren som en läxa som givit mig insikt.

Året börjar komma till sitt slut och detta var året som skulle för mig få bli träningens år och visst har jag nog tränat mer i år pga mina hemredskap som kettlebell och vikter men jag är inte alls på den nivå jag vill vara men förhoppningsvis nu när jag landat i kosten igen och alla vardagsrutiner är igång så kan det träningen också få lite fokus.

Det är inte bara ett söt-löfte jag har utan nu ger jag okcså löftet att blåsa liv i denna blogg igen :)

1 kommentar:

  1. Fin bloggen din blivit Ellinor! Heja dig!! Jag önskar mig en kettlebell så jag kan träna hemma kanske blir att skaffa en. Har du använt dem mycket och vilken vikt har du? Funderar på en 12kgs.. men orkar jag släpa hem den från butiken?

    Har en ny blogg med www.barnsmat.blogspot.com kolla in den :) KRAM

    SvaraRadera