tisdag 14 augusti 2012

Sockerlöfte

Hej,

Japp det har varit väldigt tyst här under sommaren men nu hoppas jag på att få liv i denna blogg igen. Jag har fortfarande min övervikt kvar och ja, den har faktiskt ökat i sommar. Vad hände där liksom, den skulle ju minska...
Kosten jag äter är ju naturlig kost (en del säger lchf, en del lågkolhydratskost men jag säger naturlig kost) men på detta har jag lagt till att ha koll på energiintaget samt införa ett sockerlöfte! Inget socker eller sötningsmedel till minst påsken 2013. Barnen ville vara med och ville ha en belöning så då satte vi påsken 2013. Deras löfte ser lite annorlunda ut men för mig är det helt sockerfritt samt sötningsmedelfritt oavsett om vi är på kalas eller det är jul. Ja men sockerfritt har du väl ätit med lchf då kan jag tänka mig att man undrar men nej, det har jag inte. det har åkt ner en hel del mörk choklad som innehåller socker och även en hel del sötningsmedel!! Så jag har nu bestämt mig för att ha koll på energiintaget óch för att vara tydlig med vad det´betyder så är det att räkna kalorier, jag har även bestämt mig för att vara med liberal mot kolhydrater men med ett sockerlöfte. Så ser planen ut så kan tänka mig att inläggen i framtiden kommer se lite annorlunda ut i att det nu nog kommer att anges massa kalorisnack.

Är du en som räknar kalorier och har koll på kolhydraterna samt äter sockerfritt OCH bloggar så tipsa mig gärna om din blogg!!!

Kram

Ett par dagar senare,... nääää räknakalorier var inte för mig och jag vägrar hamna i den fällan igen!!! Sockerlöfte och striktare lchf får va grejen för mig för det är den kost jag mår bra av :)



5 kommentarer:

  1. Jag äter sockerfritt och har koll på kolhydraterna! :)
    Heja dig! Du kommer att fixa det! :)
    ha en fin kväll!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Hej. Jag har koll på kolhydrater och äter sockerfritt men räknar INTE kalorier, men du får hemskt gärna titta in på min blogg ändå:)!

    SvaraRadera
  3. Jag har koll på kolhydrater, räknar inte kalorier och mitt mål är sockerfritt. Men tyvärr ha jag svårt att lyckats helt med detta, särskilt under sommar/semester. Och sött triggar ju ännu mer sug ..
    Men ska ta tag i det nu igen snart!
    =)

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag äter också sockerfritt och lågkolhydratkost, men räknar inte. Kika gärna in på bloggen - även om den innehåller en hel del "sockerbakat" eftersom barnen gärna bakar...men det är mest lchf-recept!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag har också dragit på mig kilon denna sommar. Min tanke är att åter köra riktigt strikt lchf, men inte direkt räkna kalorier. Inget fusk och inga sötningsmedel! Det går ju bra att vara riktigt strikt - "bara" man verkligen bestämmer sig :)

    SvaraRadera