söndag 13 maj 2012

Soppa

Vad är ert bästa recept på soppa?

10 kommentarer:

  1. Spenatsoppa med ost, det är riktigt gott och mättande. En påse fryst spenat, en liter buljong, fräs lite lök och vitlök, i med spenaten och buljongen. En burk philadelphiaost och lite creme fraiche, krydda med något gott. Servera med färska räkor eller knaperstekt bacon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guuuuud vad gott det lät!! Tror faktsikt jag har en påse spenat i frysen :)

      TACK!!

      Radera
  2. På min blogg kan du hitta recept på två ryska soppr som jag anpassat till LCHF... Kanske något för dig? :)
    Ha en fin dag!
    kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken är din favorit? Ska kolla upp båda :)

      Tack!

      Radera
  3. blomkål kokas i buljong och mixas slät, i med valfri mängd creme fraiche, chili mm.
    äts med knapriga chips av lufttorkad skinka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!! Muuumsigt!!

      Radera
  4. Jag lagar ofta soppa och har många favoriter. Kolla gärna här för tips: http://mariasfavoriter.blogg.se/category/soppor.html

    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken är din favorit? Tack snälla för tips!!

      Radera
    2. Jag älskar nog mest fisk & skaldjurssoppor. Gärna med aioli till. Nu med LCHF är det ju "tillåtet" att äta dessa krämiga med en massa grädde/cf i ..;)
      =)

      Radera
    3. Ja-aaa heja lchf!!! :)

      Radera