söndag 20 maj 2012

Plan 2.0

Sitter ute i solen nu och reflekterar över hur jag skulle kunna anpassa min plan till hur det faktiskt funkar här hemma. Det har bara gått ett par dagar men jag känner starkt att detta med periodisk fasta i combo med träning och lchf är någonting för mig just nu. Jag har utvecklat och anpassat min plan lite efter hur jag har märkt att det funkar och nu har jag en  realistisk plan som jag kommer att ge 5 veckor då min semster börjar om 5veckor. Får jag ingen viktminskning på detta så måste jag ta till drastiska åtgärder!!! För det är just viktminskning som är i fokus just nu, livvstil får komma sen ;)!!!!

Så här ser den uppdaterade planen ut av min periodiska fasta alá lchf. Tiderna är ungerfärliga och klart en träning kan missas under vardagen oxå men så här ser basen ut och självklart är maten LCHF.

Söndag 21:00-Fredag 13:00 ser det ut så här

05:00 Power walk 45-60min
13:45 Kondition/Styrka på gym 30-45min (inte måndagar då jag sitter i möte)
14:30 Mat (Bryter här en 18timmars fasta)
16:00 Power walk med intervaller
17:00 Mat
20:00 Kvällste innan fasta

-Begränsat med mejeri och grönsaker
-Inga bär, nötter, sötningsmedel eller mörk choklad
-Under fastan är dryck som kaffe, te och vatten ok.

Fredag 13:00- Söndag 21:00 ser det ut så här

-Fria mattider
-Fritt med grönsaker och mejeri
-Begränsat med bär, sötningsmedel, naturella nötter och nötmjöler
-Ingen mörk choklad
-Träning minst 1ggr/dag (promenad ok)

Resultat kommer att redovisas på tisdagar så det var på tisdag jag började och jag kan berätta att det redan ligger på -1.1kg men trots det är det fortfarande -4.9kg kvar till vikten jag hade innan vår utlandsresa i april... Hhmmmm ja ja, bita i det sura och köra är det enda man kan göra!!! Nästa utlandsresa är i november och den kommer definitivt inte resultera i sånt massivt plus på vågen!!!!

Ni som kör med mig kan skriva in era framsteg i kommentarsfältet vilken dag som helst så kör jag en sammanställning varje tisdag när jag gör min uppdatering :)




1 kommentar:

  1. Detta måste ju ge resultat, stora sånna känns det som. Lycka till!!

    Jag har gjort plan för nästa vecka, pf söndag 20.00 - onsdagkväll. Fria tider torsdag fredag, pf mellan fredag 20.00 - lördag 12.00, söndag fria tider. Plus så mycket träning jag hinner med, dessutom har bestämt mig för att matregga på matdagboken.se för att ha koll på kalorierna trots lchf, är rädd att jag överäter trots att det inte känns så, men jag får ju heller inga resultat.

    SvaraRadera