måndag 14 maj 2012

Ner i vikt!

Det kommer att vara många nystarter nu, och mycket testande av olika varianter för att jag kommer inte att ge mig!!! Jag ska ner i vikt och så enkelt är det!! Jag har nu "tryggat" kroppen i nästan ett år med lchf. Kroppen borde veta att det inte kommer att komma en till svältperiod så det borde ju kunna släppa på sina reserver?!? Enda sättet för kroppen att göra det är ju såklart att jag äter mindre än vad kroppen gör av med. Funderar därför lite på att skriva ner maten ett tag och räkna på den för att se att jag ligger där jag tror i kolhydratmängd samt energimässigt. Funderar även lite på det här med periodisk fasta. Har någon av er erfarenhet av detta? Har ni tips på apar eller program som räknar ut energi och kolhydrater i det man äter?

Så ni som tittar in här för bakrecept kommer nog att bli besvikna ett tag för det kommer nog inte uppdateras så mycket nu.

Men för er som om och om nystrartar och aldrig riktigt kommer till skott kommer nog inspireras för denna gång kommer jag inte att ge mig!! Kan bli hur många nystarter som helst, hur många varianter av lchf som helst men faktum är att jag kommer inte ge mig föränn jag nåt en normalvikt så enkelt är det!!!

4 kommentarer:

  1. Känner igen mig i det du skriver och har precis börjat lite nytt med motionen igen och hoppas maten nu ska fungera helt ut. Vet från en LCHF grupp på FB att många har börjat kolla upp lite extra med kalorier och kolhydrater på http://www.matdagboken.se/?p=start&PageID=5 för att kunna se vart felet är som gör att man står still. Man kan vara medlem gratis där och få tillgång till en del funktioner :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du oxå är på gång på nytt!! Då peppar vi varandra!!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Bra där det är "bara" att kämpa på :)
    //Sol på dig

    SvaraRadera