måndag 14 maj 2012

En plan!

Jag har funderat på periodisk fasta samt att väga/räkna maten ett tag för att se hur det ser ut men jag har bestämt mig för att skippa att väga och räkna men även bestämt mig för att prova periodisk fasta.
Så här kommer jag ett tag försöka äta/träna ett tag.

Dagar då jag ska jobba
05:00 Powerwalk 1timme
12:00 Äta något som max tar 3-5min att äta
15:00 Stationsträning med styrka och högpulsträning
16:30 Någonstans här ligger middagen
19:30 Testund med barnen (Inga kollisar alls här)
21:00 Natti

Helgdagar jag inte jobbar
12:00 30min kondition följt av 30min styrka
13:00 Brunch
Någonstans här emellan kommer ett träningpass/powerwalk ligga
17:00 Middag
21:00(sista tuggan får tas då) Kvällsmys

Tror att dessa tider kommer att funka med mig men sen får man nog alltid vara lite flexibel.

Du kan läsa om periodisk fasta i samband med lchf hos Åse 56kiloKostrådgivarna och Jonas Bergkvist som skrivit boken lchf och träning som jag brställde idag :)

Hoppas på att detta kommer att ge mig energi, minskat sötsug och en viktminskning såklart för nu är det fokus att gå ner i vikt!!!

Brunch och middag kommer att innehålla kolhydrater i form av grönsaker men resten av målen kommer att vara fett och protein. Inga nötter så jag kommer att börja äta magnesium. Dryck kommer att vara fritt dygnet runt och då är det te, kaffe och vatten som gäller. Möjligtvis nåt glas vin till helgen om det skulle vara något festligt (vet att jag har en räkfrossa inom snar framtid med tjejerna i området). Varför måltiden max får ta 3-5min att äta på jobbdagar klockan 12:00 är att det är under arbetstid som vi egentligen inte får äta men om det tar 3-5min så kommer det att funka. Har ni tips på vad jag kan äta då skulle jag bli toppenglad :)

Sömn är en del i pusslet och därför kommer jag att gå och lägga mig klockan 21:00 dagar som jag ska jobba efter. Vardagar som jag är hemma kommer vara väldigt lika dom jag jobbar förutom att då blir det ett styrkepass som bryter fastan ungefär vid 11:30 följt av brunch.

Kanske håller detta en dag, kanske blir det min grej...vilket som så är det något jag tror på nu och kommer att kämpa för att hålla tillräckligt länge för att kunna göra en utvärdering.

Är ni fler som vill hänga på? Kul att ha någon att bolla med :)

Om du inte lyckas första gången så försök igen och igen och igen.....Du har bara misslyckats när du slutat försöka!!

12 kommentarer:

  1. Ja, jag ska försöka hänga på! Börjar i morgon då! /Anette

    SvaraRadera
  2. hej hej..

    jag har ätit PF nu i 5 veckor (imorgon) och gått ner 5,8 kilo på det.. Förvisso springer jag flera dagar i veckan med.. jag älskar denna fastan och jag är aldrig hungrig. .:) det är toppen ..

    men när har du lunch på jobbet ? du kan ju skjuta på fastan så du äter ditt första mål när din lunch är och köra 13-21 tex..:)

    jag äter aldig före 12 men ibl kan kl bli både 13 och 14 innan jag äter nu, men så är jag aldirg hungrig heller, haha..

    vet inte om du läser Martinas blogg men hon skriver en hel del om PF och träning med.. :) http://lchfklubben.se/healthandscience/om-periodisk-fasta


    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Russin hi hi

      Jag jobbar deltid och har ingen lunch men jag slutar jobbet 14:00 men då bär det av mot dotterns skola för att hämta henne :) Tror det kommer funka bra så här...märker jag att det inte funkar så får jag äta vid 14:00 innan jag åker och hämtar henne :) Jag vill helst inte att mitt senaste mål är efter 20:00 då jag tänkte gå och lägga mig vid 21:00

      Kram

      Radera
  3. Heja dig! Det kommer att funka kanon för dig! :)
    ha en fin dag!
    kram
    //Lana

    SvaraRadera
  4. Jag är sugen på att hänga på men jag tror jag väntar till nästa vecka, känner att jag måste förbereda mig mentalt lite innan och planera så att det inte blir hafsigt :)

    /anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Absolut :) Gör upp en plan hur det skulle funka med tider i ditt livspussel och förbered dig mentalt så hänger du på när du vill :)

      Radera
  5. Sista tiden har jag ätit LCHF pannkakor som första mål, snabbt och lätt...eller typ kesoplättar, de går ju säkert äta kalla om inte annat. Annars en wrap av något slag. Om du tillåter grekisk yoghurt kan det oxå funka. Det blir mer som frukost fast vid lunchen....helt OK för min del faktiskt! Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för tips!Ska faktist prova kesoplättar för första gången imorgon till brunch :)

      Kram

      Radera
  6. Har provat PF men det gillade inte min mage riktigt och inte endon heller :( så jag kör som vanligt igen men håller nere på nötter o mejerier......
    Heja dej o hoppas du hittar din väg :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för pepp :) Ja, jag hoppas sååååå att jag oxå hittar min väg :) Verkligen vill ner i vikt nu!!!

      Kram

      Radera