fredag 20 april 2012

Gran Canaria

Det har varit lite tyst här på bloggen då jag har varit med familjen på Gran Canaria, Bahia Feliz. Nedan kommer lite random bilder på resan så ni ser hur trist jag har haft det hi hi. Det var en såå behövlig resa då vi inte har haft semester på väldigt länge och resan gav mersmak kan jag lova så nästa resa är redan bokad. Planen var att under resan äta en lite mer liberal lchf och det fungerade jättebra under halva resan sen hamnade vi i pannkakor-till-frukost-sen-är-hela-dagen-körd fällan. Men så ila har det ändå inte varit och jag är riktigt nöjd med resan men nu känner jag mig taggad att köra en viktminskningsperiod men mer fokus på träningen än vad vågen säger så jag hålle rpå funderar hur jag ska lägga upp det men dagliga rapporter om vad jag ätit och tränat kommer att komma iallafall med start idag! Ett inlägg om min plan kommer upp lite senare under dagen.

Om resan
Dagen vi kom fram så spöregnade det!! Verkligen öste ner tropiskt skyfall. Vi var inte nöjda med hotellet vi hamnade på så första dagen då standarn inte alls var som förväntat och utbudet på maten var minimal så då kändes allt lite sisådär då man ändå lagt en hel del pengar på resan men vi bodde på ett hotell som hörde ihop med tre andra hotell och ett av dem andra hotellen gillade vi jättemycket så jag chansade och frågade om vi fick byta och japp vi fick göra ett byte samt fick pengar tillbaka emellan. Så efter regn och tråkigt hotell blev det blå himmel med sol och 25grader i skuggan, ett lyxrum med utsikt över hela havet och hotellets poolområde :) Underhållningsteamet var grymt så vi tittade nästan varje kväll. Vi hade det bekvämt med all inclusive blue village hotell med fritidsresor så vi träffade bamse och hans vänner, coco och raj-raj samt så var underhållningen nordisk :) Havet låg precis vid hotellet så varje dag bestod av havsbad, poolbad och underhållning =) Min yngsta dotter var med på skalmans frågesport och vann första pris som var en bamse solhatt och ett gosedjur. Efter första dagens regn så hade vi resten av veckan varmt och skönt men dem sista två dagarna blåste det rejält men det var ganska blåsfritt vid poolområdet men nere vid havet blåste vi nästan iväg hi hi. Vi hade beställt en utflykt att åka till Teneriffa och gå till en djurpark som har späckhuggare och detta har min äldsta dotter längtat efter sen hon var typ 3år så hon har varit "Rädda Willy" fanatiker och nu skulle hon äntligen få se dom. Hotellet öppnade upp frukosten tidigare bara för oss så vi kunde äta innan utflykten och efter vi stått ute i mörkret och väntat i 25min så ringde jag guide online. Utflykten var inställd!!! Dom sa att dom försökt nå mig men jag hade inget missat samtal och dom vet ju vart jag bor, det är ju bara att lämna en lapp. Senare kom det fram att dom hade lämnat en lapp...på det hotell vi bodde på först. Bytet var ej registrerat så dom trodde vi bodde på det första hotellet. Jag hade dubbelkollat när vi bytte om jag behövde ändra utflykten men nej allt skulle varit registrerat. Nu i efterhand känns det inte som ett sånt stort misstag men i nuet, när vi väl var där om min dotter var förkrossad kändes det inge kul men fritidsresor bad om ursäkt genom att bjuda oss på entre till en djurpark som låg på ön där döttrarna fick klappa på delfin :) När vi kom tillbaka till hotellet efter utflykten väntade en korg med vin, choklad och godis till barnen samt en skriftlig ursäkt så det blev bra till slut iallafall. Men det är därför vi redan bokat en till resa till Teneriffa i november så vi kan gå till djurparken då. Klart hon ska få se späckhuggarna :)



2 kommentarer:

  1. Ser härligt ut!! Nu längtar man till sol o värme. Vi åker till Rhodos i om några veckor, ska bli så skönt ...

    = )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa man behöver sol och värme!!! Åhhh vad mys med Rhodos!!

      Kram

      Radera