måndag 26 mars 2012

Förkyld

Idag vakna jag med ont i näsa och under ögonen men det slår inte riktigt ut men jag snorar, nyser och är trött. Middag ikväll blev kotlett med bearnaiaesås, broccoli, feta, avokado och oliver muuuumsi!!! Efter maten blev det filmen tintin, hallon, grädde och kladdis :) Fick förresten veta att mitt recept på frukostbröd var med i Expressen!!! Cool tycker jag :) Vet inte vilken dag men det ser ut som en Ica reklam? Dom hittade receptet hos Åse www.56kilo.se som har det under namnet Ellies frukostbullar ;)

Kladdkaka
100g 85%-ig choklad
100g smör
0.5dl mandelmjöl
0.5dl sukrin
2ägg

Vispa ägg, sötning ordentligt. Lägg sedan i mandelmjöl. Smält choklad och smör och vispa sedan ner. Använd en liten form och grädda på 200grader i 6min. Ställ den direkt i kyl eller frys och låt bli kall, njut sedan med vispad grädde och hallon :)

2 kommentarer:

  1. Anna Haeggman26 mars 2012 22:49

    jasså är de frallorna från dig?!! Jag har testat de fast då från Åses sida. Jätte goda blir de. Bra recept!!
    kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp :) Mitt recept hi hi Kul att du gillar!!

      Kram

      Radera