onsdag 22 februari 2012

LCHF Polarbröd

Idag är sista dagen med vab-andet så imorgon går vi tillbaka till jobb och skola. Här är lite bilder från vår mysfrukost. Jag gav mig på ett försök till att göra polarbröd som blev godkänt av alla utom den mest kräsna familjemedlemmen som är 7år.

Polarbröd 6st
2ägg
50g cream cheese
0,5tsk hela psysalliumfrön
0,5tsk linfrön
3/4dl mandelmjöl
1tsk fiberhusk

Sätt på ugnen på 175grader. Lägg ut smeten som 6runda platta bröd på bakplåtspapper på plåt. Grädda i 10min.

Till frukosten provade jag ett rabarber/vanilj te som jag fick tips om i en kommentar och mumsigt gott var det :)

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag har bakat något liknande bröd tidigare, fast med riven ost i och bakpulver. Borde inte ditt bröd bli ännu bättre med lite bakpulver tro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips!!! Ska absolut prova bakpulver nästa gång!! Detta blev familjens favoritbröd att göra leverpastejmackor på :)

      Kram

      Radera
  2. jag har testat med bakpuler. jätte gott!! sonen 3 år gillar lite tunnare bröd. perfekt! har inte provat utan bakpulver men med blev väldigt bra iallafall. tack för tipset!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul!! Blir nog en laddning imorgon med bakpulver :)

      Kram

      Radera