måndag 13 februari 2012

Kalla mig Bullmamman!!!

Jag skulle ha varit mitt uppe i en 45dagars utmaning just nu men jag ger upp. Utmaningen var att äta 3 handflateuppmätta måltider per dag. Jag brukar äta väldigt små måltider och har gjort sen forever så jag blev spyfärdig efter varje måltid och fick trycka i mig mat trots att jag var mätt vilket inte kändes som hälsa...MEN jag ger inte bara upp utmaningen, jag ger upp bantandet. Jag orkar helt enkelt inte längre att banta. Jag har hållt på för länge och jag tänker byta fokus i mitt liv. Jag har varit inne på det förut men hela tiden kommer fokus tillbaka på vågen och maten. Vad väger jag, vad äter jag och hur ska jag få ner vikten på vågen. Ju mer jag har fokus på sånt försvinner fokus på vad jag tycker är kul! jag älskar att träna, klart att det ska vara fokus. Jag älskar att baka, klart att det ska vara fokus, jag älskar min familj och att ha en extra liten lyxkant i livet. Detta betyder absolut inte att jag kommer att frångå lchf!! För mig är inte lchf att banta utan att äta sig till hälsa men när man justerar lchf till någon metod som gör att man sitter en fredagkväll och inte kan äta av gurkstavarna för att det skulle vara fusk så blir det en bantning,...-för mig. Detta är min blogg, mina tankar och min erfarenhet. Jag är så sjukt trött på att jaga målvikten år ut och år in, att äta annorlunda från familjen, och då äter familjen ändå lchf.

Så som jag känner nu så åker vågen upp på vinden (igen) och jag byter fokus! Såklart att det kommer att dyka upp matbilder och recept då jag älskar att laga mat men det kommer inte vara en bild som säger, titta jag håller mig till metoden utan en bild som visar mums vad gott livet kan vara. För en del är det fullt naturligt men för mig är det inte norm att bara leva livet utan att väga mig varje morgon, inte skriva upp vikten i tabeller och räkna på statistik av vikten och maten. jag har räknar kalorier, points, kolhydrater, gram och allt vad man kan räkna och nu ska jag bara släppa allt och leva ett vanligt fullt naturligt lchf liv där jag kan baka när jag vill baka för JA jag är en bullmamma!!! Jag älskar att baka!! Vet att bakandet är lite tabu i lchf livet men inte i mitt lchf liv, inte längre!!! Se på mig som en lchf variant av Laila bakar he he... kommer att bli mycket bak i denna blogg nu!! Bak, lyx, mys och träning!!!

Visst kan man se detta som att ge upp, och ja det är precis det jag gör. Jag ger UPP!!! Men inte med ångest utan jag ger upp med glädje!!

Min man har skadat ryggen och är nu sjukskriven så vi kommer att behöva leva lite budget just nu så det kan absolut dyka upp lite lchf-budget tips på bloggen oxå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar