fredag 24 februari 2012

Fällor

Har varit mycket budgetprat idag jag vet men jag har en viktig sak till att säga när man ska leva lite tajt men äta lchf. Det är viktigt att man satsar på riktig mat som ger bra mättnad så skippa falukorven på rea och dom billiga frysta köttbullarna även om kolhydratmängd är under 5% för det ger ingen mättnad. Satsa på bra proteinkällor och bra fett. Ägg kan man inte lovorda tillräckligt!! Ägg är den perfekta frukosten och går ju att variera i en oändlighet som omelett, äggröra, äggmuffins, pannkaka, kokta ägg och säkert en 101 varianter till. När du väljer grönsaker så väl grönsaker som ger dig någonting vilket betyder att du kan skippa gurkan och isbergsallad utan ta hellre broccoli, vitkål och färsk spenat. Så ät sånt som håller dig mätt länge och ger din kropp det den behöver :) Vissa saker ska man inte snåla på oavsett budget ;) Ta ALDRIG margarin istället för smör oavsett om dom säljer ut det för 1:- för det är ingenting som är bra för din kropp fast det inte innehåller kolhydrater, välj ALLTID smör!!

Nu ska jag hoppa i säng och äta en äggfrukost när jag vaknar, undra bara i vilken variant...

3 kommentarer:

  1. Hittat hit till din fina blogg och håller verkligen med!!
    Se till att välja matvaror med eftertanke!!
    Ägg är bara så självklart här hemma, utan dessa skulle det kännas fattigt!
    Har jag sen smör oxå så är livet enkelt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller verkligen med ÄGG är GULD!!!

      Kram

      Radera
  2. Började precis med riktigt smör på mina mackor och det är såå mycket godare också!! =) Håller med.... ägg är den bästa frukosten!! Har föredrar att äta frukost när jag kommer in på jobbet vid 8, men vet inte hur man ska kunna äta ägg då. De får inte lukta på kontoret. Har du kanske några tips? Äggmuffins... vad är det? Tackar på förhand. Mvh Sabine

    SvaraRadera