fredag 13 januari 2012

LCHF Pasta


Idag provade vi att göra lchf pasta som är ett recept som börjat dyka upp i många bloggar nu. Receptet är superenkelt!! Vet ej vem grundaren är men länkar till två av dom som jag hittat det hos längst ner i detta inlägg.

4ägg
125g cream cheese
0,5dl fiberhusk
Salt (jätteviktigt tycker jag för det blir lite papperssmak annars)

Vispa äggen ordentligt och häll sedan i fiber husk och sist cream cheese. Låt stå 5-10min och lägg sedan hälften av degen på ett bakplåtspapper och lägg sedan över plastfolie så du kan kavla ut degen till en tunn platta. Grädda på 150grader i 10min. Göra likadant med andra halvan deg. Det som var riktigt kul idag var att alla i familjen var med i köket och ville prova att göra pasta :)

Du hittar andra som lekt med detta recept här och här och här 

4 kommentarer:

  1. Det där ska jag testa nästa vecka, ser supergott ut!

    SvaraRadera
  2. Den här pastan är kanon som ersättning! Har även sett folk som lagat tortillabröd av receptet :)

    SvaraRadera
  3. Jag gjorde lasange på detta. Otroligt gott!!! Måste provas ;)
    www.jennysvardag.wordpress.com

    SvaraRadera