onsdag 18 januari 2012

Mejerifritt?!

En del som har svårt att få viktminskningsresultat med lchf provar att utesluta mejerier och jag har bestämt mig för att prova men smör o ost kommer fortfarande vara ok men jag kommer skippa grädden, fraîchen, gräddfilen och yoghurten ;) Så jag vill ha massor med tips på röror och såser som är mjölkfritt. Det jag kan komma på är bearnaise, mosad avokado, pesto och aioli... Idag provade jag ett pizza recept som finns hos Åse på www.56kilo.se och den var sååååå grym!!!!!!! Jag bytte ut grädden mot vatten och det funka lika bra, den var verkligen såååå grym!!!!!!!! Kommer att göra ofta!!!! Jag hade skinka, lök, feta och mozzarellaost som fyllning. http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/godaste-lchf-pizzan/

1 kommentar:

  1. Jag har insett att jag använder väldigt mycket grädde och creme fraiche. Några förslag:
    Aioli
    Bearnaisesmör

    SvaraRadera