tisdag 24 januari 2012

Kaffelatte mejerifri?!?

Innan jag slutade med mejerier så hade jag alltid kokosolja och grädde i kaffet, då jag har en tassimo kapselmaskin så verkligen saknar jag grädden då kaffe inte är lika gott med bara kokosolja MEN idag provade jag att göra äggmjölk!!! Jag vet att det låter sjukt äckligt tyckte jag med!!! Konsistensen är precis som mjölk och då jag använde naturelle kokosolja så behöver jag inte ta det separat i kaffet utan bara hälla i mjölken. Jag tycker verkligen det blev supergott!!!! Nu har jag inte vågat dricka mjölken som den är ännu men det är nog som kokosmjölk så jag kan tänka mig grymma drinkar på den he he. Äggmjölken har iallafall räddat mitt kaffedrickande och det finns massor av olika äggmjölksrecept på nätet men så här gjorde jag!


Äggmjölk
6msk kokosolja (naturelle med smak av kokos)
2ägg
2.5dl kokande vatten
2dl kallt vatten

Smält kokosoljan om det är kall, lägg sedan i äggen och mixa med mixerstav. Fortsätt mixa medans du först häller i det kokande vattnet och sen det kalla. Häll upp i bringare och ställ in i kylskåpet. Håller 3-4 dagar. Man får vispa om lite då och då... Perfekt att ha till kaffet!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar