tisdag 10 januari 2012

Gå ner i vikt

Att äta LCHF gör jag för en bättre hälsa och en lugnare tillvaro MEN jag vill nu också väldigt gärna ner i vikt!! Nu har jag stått typ stil sen jag började med LCHF och det är ju bra iofs. Jag har funderat mycket på hur jag fungerar och vad mina förutsättningar är för att gå ner i vikt och tänkte lista ner dom här och sen faktiskt följa dom för jag verkligen är redo för att se den där vågen börja visa mindre siffror samt måttbandet också såklart ;) Vill köpa snygga jeans från JC som ska sitta ursnyggt!!
  • Måste dricka mer vatten! Skiten i min kropp har ingenstans att ta vägen då jag dricker inget vatten och mycket kaffe så finns ingen passage ur ur kroppen

  • Använda spikmattan var dag! Jag måste tvinga kroppen att balansera upp stresshormonet jag med all säkerhet har mycket av

  • Äta mer! Idag är det inte alls ovanligt att jag dricker en kopp kaffe till frukost sen äter jag middag på kvällen.

  • Röra mer på mig! Måste få igång maskineriet, jag sitter still hela dagarna och behöver sätta igång att röra på mig om detta ska bli träningens år.

  • Jag måste undvika alla mörk choklad under 85%, fröknäcke, salta nötter, lchf desserter för det triggar mig till att äta mer än vad jag behöver.

  • Äta mera FETT! Vill tryffa kroppen att det kommer ny energi samt så vill jag bli piggare!!

  • Äta D-vitamin tillskott för mer energi

Som sagt detta är vad som gäller för mig,...tror och hoppas jag för jag vill ha resultat! Men min kropp har visat på att just dessa saker är viktigt för mig för att min kropp ska vilja släppa på fettet. Nu ska jag fundera lite på hur detta skulle kunna gå in i min vardag men jag kan lova en ordentlig uppdatering nu här framöver för jag tänkte på prov i en vecka att fota och lägga ut här allt jag dricker, äter och motionerar och då räknas även promenader ;) 10kg vill jag iallafall tappa nu ganska fort!

Önska mig lycka till! Känner ni som jag att nä nu jävlar ska jag se till att ge kroppen alla förutsättningar man vet iallafall att den behöver för att gå ner i vikt så hojta till så kör vi här ett race tillsammans!

1 kommentar: