fredag 27 januari 2012

Ett liv i balans

Det är vad min blogg heter och någonting jag alltid strävar men ibland kommer jag på sidospår och tappar på fokus. Jag hittar andra fokusområden som i stunden blir viktigare och större så att jag glömmer bort mitt motto -ett liv i balans

Denna vecka har jag mått otroligt dåligt och vet ej om det är kost, virus eller annat men jag har varit ilamående, svimfärdig, tappat synen flera gånger och med det menar jag att vid flera tillfällen har jag endast kunna se 1-2meter fram, ont i magen, ostabilt humör och varit helt utmattad. Om detta är mitt resultat kroppen ger mig av att ligga för nära nollan i kolhydrater så vill jag självklart inte göra det men frågan är om det är kosten eller virus... Igår tappade jag fokus -ett liv i balans. Jag var så långt ifrån balans jag kunde komma. Hela mitt liv kretsade om HUR kan jag gå ner i vikt... Jag har gjort det Anna Hallen om och om varnar för att man inte ska göra. Jag har gjort lchf till en metod. En metod att följa, regler att hålla sig till istället för att lyssna på kroppen. Att ta bort mejeri var ett beslut jag tog genom att lyssna på kroppen men när kroppen sa ifrån slutade jag lyssna för jag jagar minus på vågen...-ett liv i balans? Eftersom vågen gav fina reslutat efter ett par dagar utan alla mejerier utom smör och ost så tänkte jag att jag men då går jag steget längre och tar bort ost och smör oxå, eftersom fett som lax, avokado, ägg, kokosfett är så bra så dränker jag kroppen med det, jaaa vad bra...eller hur...även om blommor mår bra av vatten kan den bli övervattnad och dör...

Jag har inga svar på hur jag ska lösa detta, ingen plan. Just nu är det tillbaka till fokus -ett liv i balans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar